Ananasová dieta


Autor: Copyright (c) 123RF Stock Photos

Ananasová dieta patří mezi tzv. jednodruhové diety, a spočívá, jak už název napovídá, v konzumaci ananasu, ananasu a zase ananasu. Ananas může být doplněn dalším tropickým ovocem – nejčastěji je doplňován kiwi a papájou.

Princip ananasové diety je založen na radikálním snížení příjmu energie do těla, ananas, stejně jako papája a kiwi, je nízkokalorickým ovocem, nedodává tedy tělu potřebný přísun sacharidů a energie, tělo ji tak musí hledat jinde – začne spalovat zásoby uložené v tucích, ale pozor – i ve svalech.

Ananas a doplňkové ovoce se jí v malých dávkách pětkrát denně, je tak možné sníst až 3 kg ananasu za den. Ovoce musí být vždy čerstvé a tudíž syrové – je možné si ho upravovat jako šťávy a saláty, ne ale vařené ani kompotované. Syrový ananas totiž prý obsahuje látky, které pomáhají rychleji trávit, a vy tak rychleji hubnete – není to ale prokázáno. Spíš vás díky vysokému podílu vitamínů a vlákniny „protáhne“ a pomůže vyloučit nepotřebné živiny a vodu z těla ven.

Jak dlouho se drží?

Ananasová dieta se drží 3 až 7 dní. Délka diety je přímo úměrná zhubnutým kilogramům – tedy zjednodušeně, čím déle vydržíte, tím víc shodíte. Většinou to bývá něco kolem 3 až 6 kg. Dietu ale není dobré držet déle než týden, jednotvárná strava může totiž vážně poškodit váš organismus.

Pro koho je a není vhodná?

Dieta je poměrně náročná na výdrž, ananas pětkrát denně se brzy omrzí – chce to tedy výdrž a trpělivost.

Dieta není vhodná pro alergiky, atopiky, astmatiky apod. – ananas a další tropické ovoce jsou, zejména  v našich zeměpisných šířkách, častým alergenem. Nevyvážená strava také není vůbec vhodná pro osoby trpící dlouhodobým onemocněním a pro lidi se zvýšenou fyzickou aktivitou.

Povolené potraviny

Ananas, doplňkové tropické ovoce – nejčastěji kiwi a papája, neochucené a nesycené vody.

Zakázané potraviny

Nesmíte nic kromě ananasu a doplňkového ovoce.

Klady

Pro rychlé zhubnutí je dieta velmi účinná, nízký energetický příjem skutečně zajistí rychlé snížení váhy a vysoký podíl vlákniny také odvodnění organismu. Ač je dieta velmi jednostranná, dodá tělu potřebné vitamíny, které jsou, zejména u dospělých, často podceňovanou složkou potravy.

Ananasová dieta se také úplně obejde bez pocitu hladu, kdykoli vás zastihne hlad, je možné si dát další kousek ananasu, sacharidy v něm obsažené vás zasytí. Je to také dieta oblíbená u lidí, kteří se nejsou schopni obejít bez sladkého, toho si užijete habaděj.

Zápory

Ananasová dieta má ale, stejně jako ostatní jednodruhové diety, spoustu záporů. Strava je velmi nevyvážená, tělu chybí potřebné živiny, může se objevit překyselení organismu, kvůli ovocným šťávám v ananasu, a související střevní problémy. Velká konzumace ananasu může odhalit skryté alergie a s nimi související alergické příznaky – kopřivka, svědění, zarudnutí očí, rýma, zahlenění apod. ale i anafylaktický šok.

Takto radikální dieta navíc může vést i k nechutenství – po pár dnech s ananasem ho má člověk už plné zuby, a s vidinou štíhlé postavy přestane jíst úplně.

Stejně jako u většiny diet i při ananasové dietě se, i přes příval sladkého, mohou dostavit psychické problémy, únava a vyčerpání.

A po ananasovém martyriu se navíc většinou, při návratu k normálnímu stravování, dostaví pořádný jojo efekt.

Zónová dieta Bodová dieta