Zhubnout může každá postava. Jenže každá jinak

Autor: Isifa.cz

Typ postavy si nevyberete, víceméně ji zdědíte po předcích. Ale když už naberete kila navíc, jinak je budete shazovat, jestli jste hruška, véčko, kulička anebo typ dítě.

Patříte k lidem, kteří jsou nespokojení se svou figurou? Podle statistik je to u řady Čechů namístě, ne snad kvůli vzhledu jako ze žurnálu, to vem čert, ale určitě minimálně kvůli zdraví je lepší netahat se s kily navíc a nezatěžovat tak zbytečně svoje tělo.

K tématu: Budeme národem tlusťochů? Vypadá to tak

Styl „dlouhý bič a malý dvorek“ je možná účinný, ale chce se do něj málokomu. Než ale začnete pátrat po zázračných prostředcích, které slibují zaručené zhubnutí, nebo než se poohlédnete po chirurgovi, zaměřte se nejdřív na vlastní rodinu. „Geny, které dědíte, neurčují jen barvu očí, výšku nebo rychlost metabolismu, ale i to, jaký somatotyp jste, tedy jaká je morfologická struktura vašeho těla,“ vysvětluje Gabriela Knosová, odbornice na hubnutí a zdravý životní styl z brněnského Institutu redukce a prevence nadváhy kompliment.

Postavu si vybrat nemůžete, správný způsob hubnutí ano

Genetika ovlivňuje tvar našeho těla více než z padesáti procent a geneticky předurčeno je i rozložení tuku v něm. Poměr pasu a boků z jedné poloviny, obvod samotného pasu pak dokonce ze dvou třetin.

Jinými slovy to, jakou máme postavu, si vybrat nemůžeme, s jednotlivými typy je ale možné pracovat, tvarovat je a efektivně hubnout.

Víte, že: Břišní tuk nejsou jen viditelné pneumatiky

A právě to je důvod, proč každému při redukci nadváhy zabírá něco jiného. Každý redukční program totiž musí být originální a přizpůsobený nejen konkrétnímu somatotypu, ale i konkrétnímu jedinci. Gabriela Knosová poradí, jak na to.

Jakou postavu máte?

Véčko: příbírá na břiše a na zádech


Autor: Isifa.cz

Kulička: rychle přibírá, rychle shazuje

Vaše postava je atletická. Máte širší ramena a boky, štíhlé nohy, malý zadek, relativně silnější svaly a střední až silné kosti. Pokud přiberete, tuk se vám uloží v oblasti břicha a na zádech. „Většina žen, které navštíví Institut kompliment, touží právě po tomto typu postavy,“ popisuje Gabriela Knosová. Důvod je jednoduchý: „I když taková postava přibere, daří se to docela dlouho skrývat vhodně voleným oblečením a navíc jsou výsledky jejího hubnutí velmi rychle viditelné.“

Pokud máte takovouto postavu a snažíte se shodit nějaká kila, z jídelníčku vyřaďte slané dobroty, jako jsou oříšky, chipsy, tyčinky, krekry… Omezte hovězí a vepřové maso, chléb a kynuté buchty. Zaměřit byste se naopak měli na lehčí stravu: ryby, nízkotučné mléčné výrobky, ovoce, zeleninu… Pro váš typ postavy je pak velmi vhodné aerobní a vytrvalostní cvičení a pro zvýraznění křivek některé posilovací cviky.

Hruška: otylost ženského typu

Tuk, který se ukládá od pasu dolů, je typický pro gynoidní postavy. „Takové tělo vypadá spíše jako hruška. Má velký zadek, širší boky, pevnější stehna a ženy trápí nejčastěji,“ říká odbornice a dodává, že u takovéto postavy se také velmi často objevuje celulitida a hubnutí vyžaduje specifický přístup i trpělivost. „Ženy, které se takovouto postavou trápí, pak navíc velmi často dělají tu chybu, že si pro své spodní partie vybírají silová cvičení. Nejen že nezhubnou, ale tím, že naberou svalovou hmotu, jejich stehna ještě zmohutní.“

Gynoidní typy by měly ze svého jídelníčku vyloučit hlavně sladkosti, smetanové a máslové krémy, těstoviny s tučnými omáčkami a sladká jídla. Základem jejich úspěšného hubnutí je aerobní cvičení a na vyvážení proporcí postavy posilovací cviky trupu a horních končetin.

Přečtěte si rozhovor: Jak zhubnout? Dietou proti překyselení organismu určitě ne!

Kulička: rychle přibírá, rychle shazuje

Široká ramena, kulaté boky a zadek jsou charakteristické pro centrální typ postavy. Tuk se jim na těle ukládá víceméně rovnoměrně a působí celkově kulatěji a silněji, než co ve skutečnosti ukazuje jejich BMI.

„Tento typ velmi rychle přibírá, jeho výhodou ale je, že stejně rychle také shazuje. A to po celém těle,“ vysvětluje Gabriela Knosová. Aby hubnutí bylo co nejefektivnější, je potřeba dávat velký pozor na správné rozložení výdaje a příjmu energie v průběhu celého dne. Odpoledne a navečer je třeba minimalizovat příjem sacharidů a zaměřit se zejména na zeleninu a bílkoviny. V těle nahromaděný tuk jim pomůže spálit aerobní cvičení v kombinaci s posilovacím cvičením zaměřeným na záda a břicho. Štíhlejšího vzezření pak dosáhnou zlepšeným držením těla.

Dítě: i starší vypadá mladistvě, až na to břicho

Dětská postava je taková, která má nevýrazný pas, menší prsa, útlé boky i ramena a malý zadek. To vše dohromady pak způsobuje, že vypadá i v starším věku mladistvě. Kritickým místem takovéto postavy je pas a břicho a při vyšší nadváze se ukládání tuku často spojuje se srdečními chorobami.

V Institutu kompliment tak klientkám s touto postavou tamní odbornice radí, že hubnutí podpoří pravidelný příjem potravy tři až pětkrát denně a že by každé jejich jídlo mělo obsahovat především kvalitní bílkoviny, hodně zeleniny a jen malou dávku sacharidů. Z jídelníčku je tak třeba vyloučit zejména cukrovinky, bonbóny a čokoládu. Kromě aerobního cvičení je pak třeba zařadit do tréninku cviky na posílení svalů a zpevnění celého těla.

Čtěte dále: Už nechci mít panděro!

Podklady poskytl Institut redukce a prevence nadváhy kompliment.

3 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 1. 8. 2012 11:45