5 tipů, jak nepřibrat na večírku

Autor: Herbalife

Pokud patříte mezi ty, kteří se dlouhodobě snaží dodržovat zdravý jídelníček, nebo si hlídáte linii, vánoční večírky mohou pro vaši životosprávu představovat jistou hrozbu. To však neznamená, že byste se jim měli vyhýbat.

Stačí mít pod kontrolou, jaké pokrmy a kolik kalorií během večírku zkonzumujete, a následující den tak nebudete muset řešit následky v podobě zažívacích potíží nebo výčitek svědomí.

Kombinace koktejlů a různých jednohubek představuje kalorickou bombu, které si ani nemusíme být vědomi. Alkohol nás uvolňuje a také umocňuje pocit hladu. Obvykle ho zaženeme nějakou tou jednohubkou nebo chlebíčkem. Vánoční večírky se často protáhnou do pozdních nočních hodin a může se stát, že po skončení večírku se s kolegy hned přesunete na další místo. Mnoho barů a restaurací nabízí tzv. „happy hours“, kdy mají zlevněné koktejly. Jakmile si dáme dva, tři, dostaneme chuť na pořádnou večeři, a na dietní paseku je tak zaděláno. Během „happy hours“ je snadné zapomenout, kolik kalorií jsme už spořádali a kdy si máme říct „dost“.

Zkuste několik užitečných rad a tipů, jak přežít – a zároveň si užít – sezonu vánočních večírků, aniž byste museli příliš hřešit.

1. Před večírkem si trochu zacvičte

Než vyrazíte na večírek, dejte si krátkou rozcvičku. Stačí dvakrát oběhnout blok, udělat pár dřepů či strávit deset minut na rotopedu. Po cvičení budete mít menší chuť k jídlu a navíc pro vás bude obtížnější hřešit, když jste si předtím dali do těla a nějaké kalorie dopředu spálili.

2. Než vyrazíte, dejte si svačinu

Je rozumné se najíst, než vyrazíte. Přijít na večírek, kde budou hory nezdravých, vysoce kalorických potravin, žízniví a s prázdným žaludkem – to je to nejhorší, co můžete udělat. Dejte si tedy svačinu, která bude bohatá na proteiny. Jogurt řeckého typu, pár plátků krůtí šunky s celozrnným chlebem či trocha ovoce a tvarohu budou ideální volbou.

3. Pečlivě vybírejte, co budete jíst

Občerstvení na vánočních večírcích je většinou mastné, přesolené a super kalorické. A protože nebývá servírované jako běžné jídlo, ale ve formě švédských stolů, lehce ztratíte přehled o tom, kolik jste toho už spořádali. Obecně však platí, že s lehčími pokrmy neuděláte chybu.

Galerie: 10 potravin, po kterých budete mít ještě větší hlad

Dejte si syrovou zeleninu, hummusový dip či jednohubky s čerstvým ovocem. Krevetový koktejl je také dobrou variantou. Dalším tipem je obstarat si vlastní talířek, dát si na něj pouze určité množství jednohubek a až je dojíte, už si přidávat jen saláty a ovoce.

4. Hlídejte si, kolik vypijete koktejlů

Asi většina z vás bude na večírku pít alkohol, proto je dobré vědět, že nejvhodnější co do počtu kalorií jsou pivo a víno. Naopak míchané nápoje jsou vysoce kalorické. Když se k panáku tvrdého alkoholu ještě přičtou doplňující ingredience, jako jsou limonády, ovocné šťávy, sirupy či smetana, celkový počet kalorií v takovém drinku bude vážně obrovský.

5. Stanovte si limity ještě předtím, než vyrazíte na večírek

Tak si totiž usnadníte rozhodování ohledně večírkového občerstvení a budete vědět, že nemůžete překročit stanovené množství kalorií. Je také dobré průběžně prokládat alkohol sklenicí perlivé či jemně perlivé vody, případně neslazeným ledovým čajem. Alkoholickým nápojům se určitě nemusíte zcela vyhýbat, měli byste ale dobře znát vlastní míru. Pokud ji neodhadnete, výsledek ublíží nejen vašemu jídelníčku, ale dost možná se znemožníte i společensky.

Hlavní samozřejmě je, abyste si vánoční večírek užili a strávili příjemný čas v nepracovní atmosféře s vašimi kolegy, šéfy a přáteli u dobrého jídla a pití. Budete-li se řídit uvedenými radami, odnesete si z večírku namísto bolavého břicha a špatného zažívání jen hezké vzpomínky.

Adventní kalendář: Každý den nové okénko a nový vánoční článek